Elgondolkodtam: - Mi is igazán az MLM?

Az MLM egy újszerű kereskedelmi rendszer.

Vannak cégek a világban, akik ezzel a módszerrel értékesítik termékeiket.

Hogy is néz ez ki?

Lássuk a  hagyományos verziót!

A gyártó terméket gyárt. Ma már elképesztő választék van szinte bármiből. A legtöbb terméket általában Ázsiában, legtöbbször Kínában gyártják. Onnan egy exportőr kiviszi, vagy egy importőr behozza az országba. Megveszik a területi képviselők, tőlük a nagykereskedők, majd pedig a boltokba, üzletekbe kerül az áru.

Hogy a vevőknek kedvük legyen a polcról levenni a holmit, a forgalmazó cégek különféle módon csábítják boltjaikba a vásárlókat. Tévéreklámokban mutatják be a terméket, és mondják el azok kiváló tulajdonságait, általában színészek beszélnek az adott holmiról, mint olyanról, amit nap, mint nap használnak, és lám mennyire jó ez nekik. Neked is, kedves tévénéző jó lesz, ha holnap máris megveszed. Másnap az utcán egy óriásplakátról ugyanaz az arc kiáltja az áruház felé haladó, lehetséges vásárló felé az esti reklám üzenetét.

Hogy teljes legyen a siker, az üzlet polcai között haladva, csinos hosztesz-hölgyek állják az útját a vevőnek, és a már kellőképpen feldicsért, és valóban kiváló minőségű holmiból kínálnak kóstolót.

Az eredmény sok esetben vásárlás lesz. Persze nem mindenki vesz ezen teljesen tisztességes, egyáltalán nem manipulatív módszerek hatására az adott termékből. A lényeg, hogy gyártó áruját a kereskedő eladja, elegendő számú embernek, ami miatt ez egy jó üzlet.


Mi történik az MLM-ben?

A gyártó terméket gyárt. Olyasmit amit, illetve amihez hasonlót boltban is lehet kapni. Leginkább olyan árukról lehet szó, amiket az emberek ismernek, használnak, és rendszeresen vásárolnak. Ilyen termékek előállításában és forgalmazásában számtalan cég lát fantáziát, és az üzletek polcai is tele vannak ezekkel.

Hogy a vevőknek kedvük legyen ezeket a termékeket megvásárolni, a gyártó lehetővé teszi vállalkozó kedvű embereknek, hogy megismerkedjenek termékeivel.

Miután ez megtörténik, azok számára, akik szeretnék tapasztalataikat továbbadni, a gyártó lehetővé teszi, hogy termékeiből olcsóbban – úgy mondják – törzsvásárlói áron vásárolhassanak.

Azért adja ezt a komoly kedvezményt, mert egyáltalán nem költ tévéreklámra, nem tart fent óriási üzleteket, sok alkalmazottat. És egy MLM-cégnél kivétel nélkül hiányzik az elején ismertetett - élősködő - kereskedelmi lánc is a gyártó és a felhasználó között.

Akik tehát igénybe veszik ezt a lehetőséget - és regisztrálják magukat az MLM cégnél mint törzsvásárlók - a tévéreklámokban szereplő színészek helyére lépnek. A megismert termékről elmondják tapasztalataikat az ismerőseiknek. Majd szerepet váltanak és az áruházak polcai között kóstolót kínáló csinos hölgyek helyett önmaguk kínálnak kóstolót az ismerősöknek.

Az eredmény sok esetben vásárlás lesz. Persze nem mindenki vesz ezen teljesen tisztességes, egyáltalán nem manipulatív módszerek hatására az adott termékből. A lényeg, hogy a gyártó áruját elegendő számú ember vásárolja meg önszántából, ami miatt ez egy jó üzlet.


Egy lényeges különbségre mindenképpen rá kell mutatnunk.

Az első változat, a hagyományos modell esetében a vásárló és a kereskedő között, a pénztártól való távozás után gyakorlatilag meg is szűnik a kapcsolat. Vásárló teljesítményét, költését nem jegyzik fel. Nem adnak számára lehetőséget, hogy rendszeres, hűséges vásárlásai függvényében, további kedvezményeket vehessen igénybe.

Ha a megelégedett vásárló az ismerőseinek elmondja, hogy az adott üzletben vásárolt termék mennyire finom, mennyire jó hatásokat észlelt a fogyasztás során, és őszinte véleményét követően ismerősei szintén bevásárolnak eme termékből, a megelégedett vásárló a nyilvánvaló üzletszerzésért egyetlen fillér jutalékot nem kap az üzlet tulajdonosától.

Az MLM üzletben viszont a törzsvásárlók mindenkori vásárlásait feljegyzik, nyilvántartják és annak függvényében további kedvezményeket nyújtanak hűséges vásárlóiknak, akik termékeiket rendszeresen vásárolják.

Azok pedig, akik tapasztalataik megosztásával, az ingyenes kóstolók biztosításával új vásárlókat, tehát új forgalmakat hoznak létre, az MLM cégtől ennek nagysága függvényében, üzletszerzési jutalékot kapnak.

Senkiben nem kelt ellenszenvet, ha egy kereskedelmi cég kereskedelmi ügynököket alkalmaz, akiknek a megszerzett üzletek után jutalékot adnak. 


Ehhez hasonló jutalékokat fizetnek az MLM hálózatokban is.

Ahogyan nem minden ember kereskedelmi ügynök, és azok között, akik ezt a szakmát gyakorolják is vannak nagyon sikeresek, sikeresek, átlagosak és kutyaütők, így a hálózatépítésben is vannak nagyon sikeresek, sikeresek, átlagosak és kutyaütők.

A sikeres és a kutyaütő között nem az a különbség, hogy egyikük egy tradicionális kereskedelmi gyakorlatot követ - magyarul: el akar adni bármi áron -, a másik pedig hálózatépítő.

Köztük a különbség, attól függetlenül, hogy mivel foglalkoznak, és itt már bármilyen szakmáról beszélhetünk, az csupán annyi, hogy a nagyon sikeresek sok időt fordítottak arra, hogy a szakmájukat mester szinten megtanulják, és gyakorolják, míg a kutyaütők e nélkül próbálnak sikeresek lenni.

Más szakmák esetében, a felvételi procedúra alatt és az elbeszélgetéseknél kiderül, hogy egy kutyaütővel van-e dolga a cégnek és nem fogják őt alkalmazni. Az MLM cégekbe viszont bárki regisztrálhat, és vásárolhat terméket kedvezménnyel, hogy azt később megmutassa ismerőseinek.

A legnagyobb félreértés éppen ezen a ponton van.

Sajnos sokan azt gondolják, hogy az MLM sikerekhez egyetlen dolog kell. Csupán annyi, hogy valaki belépjen, és onnantól tuti a siker. Sőt többen szándékosan igyekeznek az MLM cégeket hamis színben feltüntetve azt állítani, hogy a hálózatépítők azt ígérik az embereknek, hogy csak be kell lépniük, és máris vízumot kaptak a Kánaánba.

Pedig éppen azok a hálózatépítők, akik már elértek sikereket vannak a leginkább tisztában azzal, hogy ez nem így működik. 


Ők pontosan tudják, hogy a siker a befektetett minőségi munkával és az önképzésbe fektetett energiával áll egyenes arányban! 

Nem ők terjesztették el azt a nevetséges hozzáállást az MLM cégekről, hogyha már minden kötél szakad, és végképp nincsen munkahely, és bedöglött minden vállalkozás, akkor be lehet lépni egy MLM-be, ott úgyis mindenki meggazdagszik.

Egy másik nagyon tisztességtelen csúsztatás, amikor azt állítják, hogy a MLM üzletekben a többség kudarcot vall. Akik ezzel a hazugsággal operálnak, úgy érvelnek, hogy egy MLM csoportban tízezer számra vannak regisztráltak, de csak pár száz ember az, aki komoly pénzeket keres az üzlettel.

Nagyon csúnya ferdítés ez!

Hiszen a regisztráltak legnagyobb része soha nem akart a hálózatépítéssel foglalkozni, azzal pénzt keresni, csupán megismerte a terméket, amit törzsvásárlóként rendszeresen vásárol, vásárlásaival összefüggésben pedig további kedvezményeket kap a forgalmazó cégtől. Ez a jelentős többség, akár a hálózatok kilencven százalékát is jelentheti. Nekik soha nem volt más céljuk, mint a termék fogyasztása, amit a rendszer számukra maradéktalanul biztosít is.
 
Ez a csúsztatás a hagyományos kereskedelem nyelvére lefordítva így hangzik:

A hipermarketek vásárlói mind kudarcot vallottak, hiszen akár napi rendszerességgel járnak vásárolni ezekbe a monstrumokba, mégsem kapnak egy fillér jutalékot sem, és egyiküknek sincsen passzív jövedelmük ebből a tevékenységből. Kizárólag az áruházlánc tulajdonosi köre él jól ebből a buliból. :)

Az MLM tehát egy kiváló kereskedelmi eszköz arra, hogy emberek tömegei kapjanak éppen olyan tájékoztatást jó termékekről, mint amit amúgy is kapnak naponta a környezetük valamivel nagyon elégedett tagjaitól.

Az MLM cégek viszont ezt az automatikus emberi tulajdonságot, az ilyen módon létrejött forgalommal arányosan megfizetik. 

Ennyi és nem több!


Erről a témáról megnézhetsz egy videót egy világviszonylatban is elismert MLM-vezető tolmácsolásában:


Ismerkedj meg velem, és azzal a rendszerrel, amit a csapatunk alkalmaz, és természetesen azzal a remek céggel, a kiváló és értékes termékekkel, ami a biztos hátteret nyújthatja a munkádhoz. Töltsd ki a kérdőívet és amint végigvezetlek a rendszerünkön, meg fogod kapni a kérdéseidre a válaszokat, a végén pedig meg fogod érteni a csapatunk sikereinek titkát!